Si comel & encem

Me & Him (part 10)

Situasi N : Dalam muka buku

 Jaja mengeluh sendirian..:
kenapa semua yang rapat dengan aku terpaksa pergi?
pada siapa aku nak minta tolong nih..?
Ya allah,berilah hambamu ini bantuan..

* akibat kebosanan..
Jaja pantas membuka account fb miliknya..*

Ting..! (fb message from Lelaki)

  ---->  sorry tak dapat balas message kau tadi..ta de kedit..anyway happy new year gak..good luck to you too..

Jaja terkesima:

Haa..? Ya Allah..dia kah yang kau utuskan buat ku?
Inikah petunjuk dari mu,Ya Allah?
budak lelaki ni..? Lelaki..? 

Jaja: Salam..kau dah beli buku lom..?
Lelaki: wassalam..dah..
Jaja: naek skola t kau bawak buku ape je..? buku tulis?
Lelaki: 3 buku kecik,2 buku besar,2 buku math..

Jaja:(teragak-agak menaip) aku pinjam buku 2 buku kecik dr kau,boleh? lepas rehat nanti aku ganti.
* berdebar-debar hatinya memikirkan balasan
yang mungkin di terima olehnya *

Lelaki : ok..naek sekolah nanti aku bagi..
Jaja: ok,thanks..aku tunggu kat kantin..
Lelaki: bukan nanti ade perhimpunan ke?
Jaja: aku datang awal..tak kan kau nak suruh aku diri kat tapak perhimpunan sensowang?

Lelaki: Ok,tunggu aje kat kantin
Jaja: ok..
Lelaki: kau datang ikut pintu belakang kan?
Jaja: tak lah..pintu depan..

Lelaki: tapi biasa firstday,aku selalu lepak kat bawah..tunggu orang datang..
Jaja: bawah mana?
Lelaki: pondok pintu belakang..
Jaja: owh..ok.. aku tunggu kat kantin..thanks..salam..
Lelaki: wassalam..

No comments: